fbpx

Bliv fri af stress med 6 enkle steps

Du skaber selv et liv, med mere flow, mindre stress

Skab flow og balance i dit liv, med 6 steps til et stressfrit liv:

  1. Kend dine stressignaler
    og vær bevidst om hvad der udløser dem
  2. Kom ned i kroppen
    vær fysisk aktiv, spis sundt, få din søvn og lyt til kroppen
  3. Prioriter det vigtigste
    og fejr dine succeser
  4. Styr dine tanker
    og fokuser på det der virker
  5. Hold pauser, tøm hovedet
    og find RO
  6. Vær åben og bed om hjælp

Kend dine stressignaler

Det startede med et lille tick i venstre øje…

Siden kom søvnløshed, koncentrations besvær og hjertebanken. I dag ved jeg, at jeg skal være på vagt når jeg får de små sammentrækninger ved øjet, det er mit første stressignal. Når kroppen larmer, forsøger den altid at fortælle dig noget vigtigt og kroppen tager aldrig fejl. Så vær opmærksom, hvis du ignorerer de små tegn skruer kroppen op for kommunikationen, og tro mig, det ønsker du ikke.

Når du kender dine stresssignaler, så vær bevidst om hvad der udløser dem. Hvor i dine livsområder findes der ubalancer og hvad kan du ændre?

Kom ned i kroppen

Har du fornemmelsen af, at være ét stort hoved der går rundt på to små fødder? Kan du høre dig selv sige, at du enormt gerne vil gå til yoga, tango eller fridykning, men at du overhovedet ikke har tid. Så er det på høje tid at komme afsted. Ta´ kroppens ønsker seriøs og øv dig i at overholde dine aftaler med dig selv.

Prioriter det vigtigste

Vi bombarderes med informationer, opgaver og forstyrrelser i løbet af en arbejdsdag. Stakkene på skrivebordet er det eneste der forbliver nogenlunde stabile. Har du fornemmelsen af at uanset hvor meget du arbejder kommer du aldrig til bunds? Så er det tid til at prioritere.

Lav altid det vigtigste først, uddeleger alt hvad du kan, noter hver gang en opgave er afsluttet og husk at fejre dine succeser.

Styr dine tanker

Kender du fornemmelsen af at verden pludselig er i sort/hvid?

Vi har 60.000 tanker hver evig eneste dag, hvoraf 49.00 er de samme og ofte negative. Heldigvis styrer vi selv vores tanker og kan ændre vores negative overbevisninger. Når vi ændrer vores overbevisninger, ændrer vi vores liv.

Arbejdsglæde, det skaber vi selv. Hvis du har negative tanker står i vejen, så skift dem ud…

Hold pause, tøm hovedet og find ro

Vi er så bange for tomheden, at hver en lille pause fyldes ud. Vi kan ikke stå 2 minutter og vente på bussen uden at finde vores smartphone frem. Men vores hjerne har i den brug for at koble af, så indlæg pauser i løbet af dagen og tøm hovedet. Brug en notesbog til at parkere dine tanker, så du får ro og plads til nye idéer.

Husk på at gode idéer opstår i et stille sind.

Vær åben og bed om hjælpe

Det er med stress som med lus, det er ikke pinligt at have stress, men det er pinligt ikke at gøre noget ved det. Stress er desværre stadig tabu. Ofte vil vi ikke erkende at vi har et problem, fordi det kan opfattes som et svaghedstegn. Mit bedste råd er, at  være åben og bede om hjælp. Dine omgivelser kan ikke hjælpe, hvis ikke du spørger.

Har du brug for en stresscoach, så giv mig et ring

2963 7941

Pia Høyer,stresscoach og Kundalini Yoga lærer
Pia Høyer,arkitekt, stresscoach og Kundalini Yoga lærer
Scroll to top